Villkor.
Det är köparens och resenärens ansvar att ...

  • Läs och godkänn resevillkor före inköp.
  • Kontrollera att all information är korrekt med avseende på stavning med namn och titel, samt kontrollera flygningen Planera datum innan avtalet träder i kraft. Genom att välja betalningsalternativ, bekräfta informationen.
  • När du har slutfört köpet får du biljetten via e-post inom 24 timmar. Det är kundens ansvar att kontrollera att antalet biljettnummer matchar antalet resenärer. Om resan består av två singelbiljetter, måste varje passagerare ha ett biljettnummer per. Väg. Om det inte finns något biljettnummer eller andra tvetydigheter, vänligen kontakta Itours inom två dagar.
  • Kontrollera den angivna e-postadressen regelbundet, eftersom all korrespondens med oss är via e-post.
  • Kontrollera fortlöpande flygplaner och eventuella ändringar i tidtabellen för både utgående och returresa.
  • Kontrollerar aktuella incheckningstider för hela resan.
  • Kontrollera med respektive flygbolag från vilken terminalavgång sker.
  • Kontrollera viseringskraven för deras slutliga destination samt eventuella mellanstopp. Detta görs via respektive ambassad och flygbolag du reser med.
  • Kontrollera pass och pass, eftersom vissa länder kräver att ditt pass är giltigt i minst sex månader efter returresa
  • Kontrollera vilka vaccinationer som behövs innan du reser.
Order.

Ange rätt e-postadress när du beställer. All kommunikation mellan Itours och resenären efter beställning sker via e-post. Därför är det viktigt att kontinuerligt kontrollera tillgänglig email mellan bokning och avresedatum.

Vid bokning av en returresa måste alla sträckor av biljetten användas i rätt ordning. Om passageraren inte deltar i någon sträcka medvetet eller omedvetet kommer flygbolaget att avbryta resten av resan och kommer inte att göra återbetalning på de delar av resan som inte används.

Itours erbjuder även returbiljetter som består av två singelbiljetter. Reglerna för varje biljett gäller. Det visas när biljetten består av två enkelresor. I dessa fall består bokningen av två individuella flygningar, kunden ansvarar för att kontrollera resan och biljettnumren för båda resor är mottagna.

När du har bokat och betalat resa skickar vi en bokningsbekräftelse till den e-postadress som lämnades vid bokningstillfället. I det här bekräftelsemailet hittar du en länk till din personliga beställningssida där du kan skriva ut din e-biljett.

Om flygbolaget har ändrat flygplanen kan du se detta här. Vi rekommenderar att du skriver ut biljetten från den här webbplatsen innan du reser. Informationen på sidan är på engelska. För att ändra eller lägga till kontaktinformation i din beställning måste du ha ett bokningsnummer när du kontaktar oss. Om du inte har fått bekräftelse via e-post är det viktigt att du kontaktar oss omedelbart så att vi kan verifiera detta och korrigera e-postadressen om det är felaktigt. Du reser alltid via e-biljett (elektronisk biljett). Det finns inga fler pappersbiljetter, istället får du ett elektroniskt resedokument via e-post från oss. Det enklaste är att du skriver ut en e-biljett och tar den till dig för incheckningen. Där hittar du all viktig information, biljettnummer och flygtider. Du kommer att få ett boardingkort vid incheckningsdisken på flygplatsen när du visar ett giltigt pass.

Kontrollera att alla resenärer har fått biljettnummer.

Ställkort kan skrivas ut hemma om du checkar online. Alternativt kan de hämtas vid räknaren på flygplatsen. För att boka en resa på webbplatsen måste du vara över 18 år eller ha tillstånd från en följare.

Namn.
Varning.

På grund av flygbolagets höga säkerhetskrav är det mycket viktigt att fylla i rätt stavade namn på alla resenärer i din beställning.

Först: För att ange förnamnet som de visas i passet.

Efternamn: Ange alla efternamn baserat på passet. Du kan inte förkorta ditt namn eller bara ge det med initialer. Om du gifter dig, måste du boka resan med samma namn som du kommer att ha i ditt pass under resan. Det är köparens ansvar att verifiera att alla namn stavas rätt. Observera att ordersystemet tar bort allt mellan stroke och skiljetecken mellan namn. Åh, ålder och ö ändras enligt internationellt alfabet När betalningsalternativet väljs och biljetten är utfärdat är det upp till flygbolagets regler för namnbyte tillåtet. Det är kundens ansvar att informera dig om flygbolagets regler innan du slutför köp. Om flygbolaget ändrar / korrigerar sitt namn, tar Itours ut en avgift på 500 kr / biljett för att hantera ändringar, liksom eventuella flygavgifter.

Resa med barn.

Det är viktigt att ställa in rätt ålder för alla barn som ingår i vår resa. Deras ålder styrs av flygbolaget. Observera att barnets ålder på returdagen gäller. Om ditt barn blir två under resan ska resan bokas som barn under två år. Detsamma gäller om resenärer reser 12 år av resor. Detta bör bokas som vuxen.

Barn som inte har nått två år registrerade som spädbarn. Det betyder att barnet inte har ett separat säte, och istället måste sitta på en vuxen session. Det är inte möjligt att boka en resa till ett barn som ännu inte är född eller en person som du inte vet namnet på.

Så du kan inte beställa på vår hemsida och ange "Baby" det namnet, eftersom det korrekta namnet måste anges när du beställer, och detta måste matcha namnet på ditt pass. Vi kan inte garantera att barn inte är involverade från början att ta hand om planet. Det är inte alltid tekniskt möjligt att boka extra utrymme för ett spädbarn på en befintlig reservation. Ett spädbarn kan inte läggas till en delvis använd order. Till exempel, om föräldrarna har rest till ett annat land för att födas och har en t / r-biljett, är det inte möjligt att lägga till spädbarnet till rebounden. Det är inte heller möjligt att placera ett spädbarn ensam i en separat ordning. I sådana fall måste en ny enskild biljett till en vuxen och spädbarn beställas.

Barn som reser ensam.

På vår hemsida är det inte möjligt att boka egen barnbiljett, eftersom barnrabatt gäller endast vuxna företag. Om du har bokat för att resa för barn på en vuxenbiljett är det tekniskt omöjligt att beställa assistans ombord. För barn som reser ensam är det ofta obligatoriskt att förbeställa kallad oskadlig mindre tjänst. Reglerna och kostnaden för detta varierar från flygbolag till flygbolag. Minsta och högsta tillåtna ålder varierar också. SAS lägsta ålder är exempelvis fem år, medan Air France har en lägsta ålder på 4 år. Generellt bör du använda samma flygbolag på din resa för att säkerställa att det fungerar. Vi behöver veta ditt namn, adress och telefonnummer till de personer som levererar / samlar barnet på flygplatsen. Ett så kallat handlingsråd måste också fyllas i på flygplatsen. Eventuell ensamstående mindre tjänst måste skickas som en begäran från Itours till flygbolaget och denna tjänst är inte garanterad förrän flygbolaget har accepterat begäran. Om du vill beställa en barnbiljett med hjälp till ensamstående barn, kontakta oss via kontaktformuläret på vår hemsida. Observera att en beställningsavgift gäller (295 NOK).

Innbetalning.

Du har fler alternativ. Att betala med kreditkort eller via webbbank, betalar du hela beloppet den dag beställningen görs. Observera att alla betalningsalternativ är bindande när du har valt din betalningsmetod. När du betalar med kort lägger det till en extra avgift. Vi meddelar dig innan avtalet träder i kraft och avgiften återbetalas inte. Kortet måste utfärdas i Skandinavien Avbokning gäller inte för transport. När kunden har slutfört beställningen anses den vara betalad, och därefter är ordern bindande. Itours distribuerar produkter från olika leverantörer och är därför inte ansvarig för händelserna i samband med färdigställandet av resan. Exempel på detta är förlorat bagage, bagage som inte ingår i flygningen, avbokade flygningar och ändringar i flygplan. Detta ansvar ligger hos flygbolagen, och kunden bör därför direkt ansöka om det berörda flygbolaget med några klagomål. Förlorat eller skadat bagage måste alltid rapporteras direkt i stället för det aktuella flygbolaget.

Tekniska problem.

Itours förbehåller sig rätten till tekniska problem, datafel, prisfel och ändringar som görs av flygbolag utanför vår kontroll. Det kan till exempel. Var flygbolag som visar platser som inte är tillgängliga, förändringar i flygplan eller felaktiga priser på grund av datafel. Flygbolag har också rätt att ändra ordern inom 24 timmar efter att ordern är avslutad. Vi förbehåller oss rätten att kontakta dig inom 24 timmar på vardagar för eventuella ändringar i ordern. Om några problem uppstår under eller under helgen kommer vi att kontakta dig på din första arbetsdag.

Ta ut.

Avbokning gäller inte för transport enligt gällande lag. Vi har inte en 24-timmars regel när det gäller våra beställningar. När betalningen är klar och biljetten är utfärdad, har vi ingen möjlighet att byta biljett men måste överensstämma med flygbolagets omutbetalade / avbokningsregler. Dessa regler bestäms av flygbolagen och inte av oss som agenter. Läs mer under Avbokning / ombokning.

Dubbel bokning.

Resenären ansvarar för avbeställning av dubbla order, oavsett hur de implementeras. Resenären kan annars riskera att flygbolaget avbokar dubbel bokning utan föregående meddelande. Itours påtar sig inget ansvar för avbokning av flygbolag eller ingen återbetalning i det avseendet.

Avbokning / ombokning.

När betalningen är klar och biljetten är utfärdad gäller flygbolagets avboknings- / avbokningsregler. Det är kundens ansvar att få information om de regler som gäller för biljetten innan köpet är klart. Detta kan göras genom att kontakta kundtjänst på +47 22 11 27 44 måndag - fredag kl. 10 till 16,00. I det fall flygbolaget tillåter ombokning accepterar Itours 500 NOK / biljettavgift utöver flygbolagets egen avgift. I sådana fall kommer flygbolaget att återbetala för annullerade biljetter till ett pris. Förutom avbokningsavgiften för flygbolaget tar Itours 500 kr / biljett. Energikonsumtionskostnader som kortavgift, avbokningsförsäkring och serviceavgift återbetalas. I de flesta fall återbetalas endast en liten del av skatterna, eftersom de inkluderar bränslekostnader och andra avgifter som flygbolaget kommer att återbetala. För återbetalning av de enda flygplatsavgifterna debiterar Itours en administrativ avgift på 250 kr / biljett till de skatter och avgifter som flygbolaget ska betala tillbaka. Återbetalning sker av flygbolag; Behandlingstiden är 5-12 veckor.

Rebooking måste ske minst 24 timmar före avgång genom antingen den ursprungliga bokningen eller ombokning av den första händelsen. Rebooking är inte färdig förrän återbetalad avgift betalas och Itours har utfärdat en ny biljett. All ombokning måste göras per telefon. Vänligen ha ditt kort tillgängligt för återbetalning när du ringer oss. Avbokning måste göras senast 24 timmar före avbokning av den ursprungliga bokningen. Resan anses vara avbokad endast när Itours har bekräftat avbokningen. Itours återbetalar aldrig en delad biljett.

Flygtider.

Alla tider ges i lokal tid för varje flygplats. Tider som anges vid stopp är godkänd tid för flygplan, beräknad av flygbolagen i samarbete med flygplatsen. Vid försening gör försäkringstagarna inte nästa flygning på en biljett som täcker fler flygningar, men det är flygbolagets ansvar att hjälpa kunden till destinationen. När du bokar separata biljetter är flygbolaget inte ansvarigt för att du saknar nästa flygning på grund av förseningar. Det är då kundens ansvar att se till att det finns tillräckligt med tid att byta flygplan. Eventuella ytterligare transporter och logi under resan ingår ej i biljettpriset. Det är resenärens ansvar att kontrollera flygtid före beställning.

Direkt eller non-stop.

Att resa med direktflyg kan innebära att flygplanet kan landa på vägen, till exempel för att fylla på. Så länge flygningen inte ändrar flygnummer vid landning, anser flygbolagen att det är ett direktflyg. Vi markerar denna mellanlandning på bokningsbekräftelsen och försök inte dölja några stopp. Denna typ av teknisk stopp är godkänd baserat på Internationella flygföreningens (IATA) internationella flygregler. Nonstop-flight är ett flyg som inte slutar, men flyger från punkt A till B utan exempel för att fylla på. Flight indirekta flyg är med ett eller flera mellanlandningar och där du ändrar ditt flyg och flygnummer. Byter flygplats och överföring. Att resa med direktflyg kan innebära att flygplanet kan landa på vägen, till exempel att fylla på. Så länge flygningen inte ändrar flygnummer vid landning, anser flygbolagen att det är ett direktflyg. Vi markerar denna mellanlandning på bokningsbekräftelsen och försök att inte dölja några stopp. Denna typ av teknisk stopp är godkänd baserat på Internationella flygbolagets (IATA) internationella flygregler. Nonstop-flyg är ett flyg som inte slutar, men flyger från punkt A till B utan något exempel att fylla på. Flight indirekta flyg är med ett eller flera mellanlandningar och där du ändrar ditt flyg och flygnummer. Ändrar flygplats och överföring.

Om en resa som bokas indirekt, inklusive byte av flygkund, måste ansvara för överföringskostnader mellan flygplatser. Detta gäller till exempel en London mellanlandning när du reser i London / Heathrow och sedan från London / Gatwick. Andra vanliga platser där det ibland finns en förändring av flygplatsen under en mellanlandning, till exempel. New York och Paris. Kom ihåg att kontrollera flygplanen noggrant. Vid byte av flygplatsen måste bagaget tas ut och sedan kontrolleras på den nya flygplatsen. Vid resan krävs ett övernattningsställe eftersom nästa flygning inte fortsätter till nästa dag, kanske resan kanske betalar för någon hotellnatt.

Förändringar i flygplan.

Flygbolag kan ändra flygtid och avboka flyg med kort varsel. Detta är bortom Itours kontrollen. , Ändringen av flygtid före avresa skickas via e-post med aktuell information till den e-postadress som anges i bokningen. Om förändringen av flygtiden inte accepteras av resenären, måste den omedelbart rapporteras till Itours. Om förändringen inträffar efter det är Itours svårt att meddela dig det. Det är resenärens ansvar att hålla sig informerad om rätt flygtider för avgång och retur. Dessa tider återbetalar flygbolagets återbetalning på grund av förändringar i flygplanen Itours utgör en administrativ avgift på 150 kr / biljett. Återbetalning sker från flygbolagen och bearbetningstiden är från 5 till 12 veckor

Om du har bokat en resa och returresa bestående av två enkla resor och förändring sker under flygtiden eller avgång avbokas på en av turerna, är det inte tillåtet att ändra eller avbryta den andra resan på grund av detta eftersom du reser i flygbolagens ögon håll dig inte ihop.

Itours kan inte hållas ansvarig för skada på eller nära destinationen, miljökatastrof, krigshandlingar, strejk eller annat ingripande som kommer att förhindra den planerade resan. Itours arrangerar biljetter och kan inte hållas ansvarig för ändringar i flygplan eller avbokade flygningar.

Försäkring.

Vi rekommenderar starkt våra resenärer att ha en reseförsäkring eller köpa en före avgång. Det är resenärens ansvar att få försäkringen som krävs för resan.

Dokumentation.

Resenäransvar för att kontrollera viseringskrav med ambassaden. Beroende på destination, vägras du ombord om du inte har giltiga resedokument, till exempel pass, visum och transitvisum (tror också att vissa länder behöver pass som gäller under minst 6 månader efter utgångsdatum). Vi rekommenderar att du alltid har ditt pass när du reser. Européer reser till USA eller mellan länder som måste registreras online på nätet. Passagerare uppmanas att komma in på Estas hemsida och fylla i nödvändig information minst 72 timmar före avgång. Itours kan hjälpa till med visum till Australien för vissa nationaliteter, kostar 500 Nok / person.

Incheckning.

Vi rekommenderar att du anländer till flygplatsen i god tid före avresan. Tänk på att det kan finnas långa köer att checka in och säkerhetskontroller, och ta också hänsyn till att saker kan hända på vägen till flygplatsen. Många flygbolag erbjuder incheckning på webbplatsen ca 22 timmar före avresa. För frågor om kontroll online hänvisar vi till det flygbolag du reser med.

Bagage.

Resenären ansvarar för att kontrollera vilka bagageregler som gäller. Information finns på biljetten eller respektive flygbolagets hemsida. Itours tar inget ansvar för förlorat eller skadat bagage. Eventuella fel måste adresseras omedelbart på flygplatsen, flygbolagets representant.

Observera att vissa flygbolag tar ut en bagageavgift. Detta betalas direkt till flygbolaget. Detta gäller till exempel. Air Baltic, amerikanska lufttrafikföretag (inhemska USA). Genom att resa med mer än ett flygbolag kan det finnas olika regler för de olika företagen. 1 st = 1 st. (Max 1 låda med 23 kg) Engelska 1 PC = 1 st. (Max 1 produkt x 20 kg)

Extra bagage.

Tyvärr har vi inte möjlighet att lägga till mer lagringsutrymme. Kontakta flygbolaget direkt för mer information om möjliga alternativ för extra bagage, såväl som kostnad. Information om bagage används vanligtvis på flygbolagets hemsida.

Special bagage.

De flesta flygbolag vill att du informerar i förväg om du vill ta med specialbagage på resan. Vi måste veta vikten och dimensionerna (längd x höjd x bredd) i specialväskor. Du får vanligtvis ett svar från flygbolaget inom några timmar. Avgiften för detta betalas alltid direkt till flygbolaget.

För specialbagage beaktas: skidåkning, golf, vapen, musikinstrument etc. Observera att vissa mindre flygplanstyper inte kan acceptera större specialbagage. Itours kan bara skicka en begäran till flygbolaget för specialbagage. Vi kan aldrig garantera att begäran kommer att godkännas tills vi har fått bekräftelse från flygbolaget.

Innehållet i handbagage.

För information om vätskor, medicin, barnmat och specialdiet i handbagage, se flygbolagets hemsida. Kontrollerat bagage påverkas inte av restriktionerna.

Nekad ombordstigning, avbokningar och förseningar.

Enligt europeisk lagstiftning är det under vissa omständigheter berättigat till återbetalning och / eller kompensation från flygbolaget i samband med nekad ombordstigning, avbokning och förseningar. Mer information om dessa rättigheter presenteras på europeiska flygplatser, och de är också tillgängliga från flygbolagen. Kompensation i sådana fall är dock flygbolagets ansvar.

show hotel on map